Bestilling
Vedtatt
Planlegging
Utbygging
Fiberarbeid
Oppkobling
Fiberkunde
Den fysiske installasjonen i din bolig vil bli foretatt. Vi kontakter deg i forkant for å avtale tidspunkt.

Bud

Fase 6 Oppkobling
illustrasjon_4.jpg Estimert levering: 4. kvartal 2019 / 1.kvartal 2020

Siste fra fremdriftsloggen

04.02.2020 - Fremdrift per februar!

Arbeidet med hjemmeinstallasjoner/oppkoblinger er godt i gang. Første kunde ble installert 22. januar og vi har fortløpende koblet opp kunder i Bud hver eneste dag. I skrivende stund er Altibox fra Istad Fiber på plass hos 40 kunder. Vi planlegger å være ferdig med de fleste installasjoner i løpet av 1. kvartal. 

22.01.2020 - Straks i gang med hjemmeinstallasjoner i Bud!

Arbeidet med fiberutbygging i Bud nærmer seg sluttfasen, og vi er straks klare for å sette i gang med kundeoppkoblinger/hjemmeinstallasjoner. I løpet av de neste ukene vil vår montør og samarbeidspartner OneCo (tidligere Relacom) kontakte deg for å avtale tidspunkt for hjemmeinstallasjon. 

Før montøren kommer kan følgende punkter være lurt å tenke gjennom: 

Tele i bakken
Før jul opplevde vi tele i bakken, noe som medførte utfordringer med å grave ned fiberrøret inn til husvegg for enkelte kunder. For å kunne koble opp disse kundene ble derfor røret lagt midlertidig oppe på bakken. Vi vil sørge for å grave ned røret så snart forholdene tillater det. I mellomtiden ber vi vennligst om at røret får ligge mest mulig uforstyrret. På den måten kan vi forhindre uønskede brudd på tjenestene. 

Hva inngår i hjemmeinstallasjonen?
I installasjonen inngår all montering frem til hjemmesentralen og oppkobling av en (1) stk TV-dekoder. Er det behov for å legge opp flere punkt i huset, kan dette bestilles direkte av montøren, men dekkes ikke av avtalen med Istad Fiber AS. Ekstra TV-dekoder kan bestilles med montør, eller ved å kontakte kundeservice på tlf. 71 21 35 00.

Plassering av hjemmesentral 
Vår hjemmesentral fungerer som modem/ruter/trådløst aksesspunkt. For best mulig trådløs dekning bør hjemmesentralen plasseres sentralt i huset, med fri sikt i rommet og litt unna annen elektronikk og metallgjenstander. 

Plassering av hjemmesentralen avtaler du med montøren når han kommer hjem til deg. Spør gjerne montøren om råd dersom du er usikker, de har erfaring.  

Når skal jeg si opp mitt nåværende abonnement?
Angående det å si opp nåværende abonnement/leverandør er dette noe dere må gjøre selv, men vi vil be dere avvente med å si opp inntil dere har nærmere informasjon om tidspunkt for hjemmeinstallasjon/oppkobling fra Istad Fiber/montør. Dette for å unngå at dere blir stående uten internett/TV.

Vi vil gjerne oppfordre dere til å ta en titt her for å bli bedre kjent med Altibox og de ulike løsningene du kan få tilgang til når vi etterhvert får installert Altibox hjemme hos deg. Altibox lanserte for en tid tilbake bl.a ny TV-løsning, her finner du alle funksjoner som programarkiv, start forfra etc. Det er bare å glede seg :)

 

Slik gjør du egeninnsats