Bestilling
Vedtatt
Planlegging
Utbygging
Fiberarbeid
Oppkobling
Fiberkunde
Den fysiske installasjonen i din bolig vil bli foretatt. Vi kontakter deg i forkant for å avtale tidspunkt.

Gossen

Fase 6 Oppkobling
illustrasjon_4.jpg Estimert levering: 2. kvartal / 3. kvartal 2021

Siste fra fremdriftsloggen

16.04.2021 - Oppkoblingsarbeidet straks i gang!

Endelig! Vi har gleden av å fortelle at vi straks går i gang med oppkoblingsarbeidet på Gossen. Allerede fra kommende uke (uke 16) vil vi starte arbeidet med hjemmeinstallasjoner/oppkobling.

I første omgang vil dette gjelde områdene som ligger nord for sentralen (noden) vår som er plassert på Riksfjord, dvs Løvika, Sporsem og Sæter området. Fra og med Mai vil vi være i gang med hjemmeinstallasjoner/oppkobling i områdene sør for Riksfjord. Her er det også noe gjenstående gravearbeid og dette arbeidet vil utføres parallelt med oppkoblingsarbeidet.

Mange av dere har kanskje lurt på når vi får fullført gjenstående gravearbeid og deriblant gjenstående håndgraving over privat eiendom. Pga større snøfall rett over påske så vi oss nødt til å utsette dette litt da vi er avhengig av at det er fritt for snø før vi utfører f.eks håndgraving. Våre håndgravere har lang og god erfaring og vil sammen med deg som er kunde avtale gravetrasé over eiendommen din.

Når det gjelder fiberarbeid er mye av dette allerede utført, men noe vil i likhet med gravearbeid, pågå parallelt med at vi utfører oppkoblingsarbeidet. Fiberarbeid vil si at vi skjøter og blåser fiber inn i lagte rør, altså en klargjøring for å få fiberen hjem til deg.

Så snart alt er klart på din adresse vil våre montører fra OneCo ta kontakt for å avtale tidspunkt for hjemmeinstallasjon. Vi anbefaler også alle å lese gjennom punktene nedenfor i forkant av hjemmeinnstallasjon.

Å bygge ut fiberbredbånd er tidkrevende, det er mye som skal på plass. Vi er takknemlig for at dere har tatt så godt imot oss og takker for tålmodigheten dere har vist. Gossen er et stort område og oppkoblingsarbeidet vil pågå utover 2. kvartal og noe inn i 3.kvartal, men nå nærmer vi oss altså finalen og vi gleder oss enormt til å levere markedets råeste fiberbredbånd til dere!

Ønsker du å bli litt kjent med Altibox og tjenestene du snart får i ditt hjem? Ta gjerne en titt her Det er bare å glede seg :)

Har du spørsmål rundt utbyggingsarbeidet er du også velkommen til å kontakte prosjektleder Richard Aarø på tel. 48 49 49 00. 

Hjemmeinstallasjon:

Hva inngår i hjemmeinstallasjonen?
I installasjonen inngår all montering frem til hjemmesentralen og oppkobling av en (1) stk TV-dekoder. Er det behov for å legge opp flere punkt i huset, kan dette bestilles direkte av montøren, men dekkes ikke av avtalen med Istad Fiber AS. Ekstra TV-dekoder kan bestilles med montør, eller ved å kontakte kundeservice på tlf. 71 21 35 00.

Plassering av hjemmesentral 
Vår hjemmesentral fungerer som modem/ruter/trådløst aksesspunkt. For best mulig trådløs dekning bør hjemmesentralen plasseres sentralt i huset, med fri sikt i rommet og litt unna annen elektronikk og metallgjenstander. 

Plassering av hjemmesentralen avtaler du med montøren når han kommer hjem til deg. Spør gjerne montøren om råd dersom du er usikker, de har erfaring.  

Når skal jeg si opp mitt nåværende abonnement?
Angående det å si opp nåværende abonnement/leverandør er dette noe dere må gjøre selv, men vi vil be dere avvente med å si opp inntil dere har nærmere informasjon om tidspunkt for hjemmeinstallasjon/oppkobling fra Istad Fiber/montør. Dette for å unngå at dere blir stående uten internett/TV.