Bestilling
Vedtatt
Planlegging
Utbygging
Fiberarbeid
Oppkobling
Fiberkunde
Den fysiske installasjonen i din bolig vil bli foretatt. Vi kontakter deg i forkant for å avtale tidspunkt.

Kolberg

Fase 6 Oppkobling
illustrasjon_4.jpg Estimert levering: 2. halvdel 2020

Siste fra fremdriftsloggen

04.12.2020 - God Jul!

Oppkoblingsarbeidet pågår for fullt og flere har blitt koblet opp den siste tiden. På grunn av utfordringer med eksisterende rør på indre del av Kolberg er vi noe forsinket her, men arbeidet med utbedring er i gang. Dette vil også medføre at noen må vente til utpå nyåret før de blir koblet opp. Våre montører tar kontakt per telefon når alt er klart for hjemmeinstallasjon på din adresse. 

I mellomtiden vil vi ønske dere alle en riktig god jul og et godt nytt år :)

 

12.11.2020 - Oppkoblingsarbeidet er godt i gang!

Hovedgraving og det meste av fiberarbeid i området øvre Kolberg er nå fullført, og vi har kommet godt i gang med oppkoblingsarbeidet/hjemmeinstallasjoner. 

I indre del av Kolberg har vi fortsatt noe mindre gravearbeid, samt fiberarbeid som gjenstår. Går alt etter planen håper vi å få fullført dette i løpet av november sånn at vi kan få utført hjemmeinstallasjoner her før jul. 

Hjemmeinstallasjon:

Hva inngår i hjemmeinstallasjonen?
I installasjonen inngår all montering frem til hjemmesentralen og oppkobling av en (1) stk TV-dekoder. Er det behov for å legge opp flere punkt i huset, kan dette bestilles direkte av montøren, men dekkes ikke av avtalen med Istad Fiber AS. Ekstra TV-dekoder kan bestilles med montør, eller ved å kontakte kundeservice på tlf. 71 21 35 00.

Plassering av hjemmesentral 
Vår hjemmesentral fungerer som modem/ruter/trådløst aksesspunkt. For best mulig trådløs dekning bør hjemmesentralen plasseres sentralt i huset, med fri sikt i rommet og litt unna annen elektronikk og metallgjenstander. 

Plassering av hjemmesentralen avtaler du med montøren når han kommer hjem til deg. Spør gjerne montøren om råd dersom du er usikker, de har erfaring.  

Når skal jeg si opp mitt nåværende abonnement?
Angående det å si opp nåværende abonnement/leverandør er dette noe dere må gjøre selv, men vi vil be dere avvente med å si opp inntil dere har nærmere informasjon om tidspunkt for hjemmeinstallasjon/oppkobling fra Istad Fiber/montør. Dette for å unngå at dere blir stående uten internett/TV.

Vi vil gjerne oppfordre dere til å ta en titt her for å bli bedre kjent med Altibox og de ulike løsningene du kan få tilgang til når vi etterhvert får installert Altibox hjemme hos deg. Altibox lanserte for en tid tilbake bl.a ny TV-løsning, her finner du alle funksjoner som programarkiv, start forfra etc. Det er bare å glede seg :)