Bestilling
Vedtatt
Planlegging
Utbygging
Fiberarbeid
Oppkobling
Fiberkunde
Den fysiske installasjonen i din bolig vil bli foretatt. Vi kontakter deg i forkant for å avtale tidspunkt.

Sylte - Kråknesvegen

Fase 6 Oppkobling
illustrasjon_4.jpg Estimert levering: 2. halvdel 2020

Siste fra fremdriftsloggen

13.10.2020 - Oppkoblingsarbeidet pågår for fullt!

Utbyggingsarbeidet har pågått en god stund i området Sylte - Kråknesvegen, men vi nærmer oss nå sluttfasen på prosjektet. Mange av dere er koblet opp og har fått fiberbredbånd og tv fra Altibox i hus. Vi håper dere er fornøyd :)

Vi har fortsatt noe gjenstående gravearbeid i nordre del av Kråknesvegen, fra brua ved Knorrholmen mot Elnesvågen, og i Nygårdsneset. Gravearbeidet i Nygårdsneset vil settes i gang i uke 42 (inneværende uke). I nordre del av Kråknesvegen skal vi etter planen være i gang fra uke 43 og arbeidet vil fortsette kontinuerlig til vi er ferdige. 

I forbindelse med tilførsel Litle Kråknesvegen jobber vi for tiden med å få klar grunneieravtaler. Prosjektleder har vært i kontakt med mange i forbindelse med fremføring over privat eiendom. Har du spørsmål rundt dette er du velkommen til å kontakte prosjektleder Tor Olaussen på tel. 951 68 568. 

Hjemmeinstallasjon:

Hva inngår i hjemmeinstallasjonen?
I installasjonen inngår all montering frem til hjemmesentralen og oppkobling av en (1) stk TV-dekoder. Er det behov for å legge opp flere punkt i huset, kan dette bestilles direkte av montøren, men dekkes ikke av avtalen med Istad Fiber AS. Ekstra TV-dekoder kan bestilles med montør, eller ved å kontakte kundeservice på tlf. 71 21 35 00.

Plassering av hjemmesentral 
Vår hjemmesentral fungerer som modem/ruter/trådløst aksesspunkt. For best mulig trådløs dekning bør hjemmesentralen plasseres sentralt i huset, med fri sikt i rommet og litt unna annen elektronikk og metallgjenstander. 

Plassering av hjemmesentralen avtaler du med montøren når han kommer hjem til deg. Spør gjerne montøren om råd dersom du er usikker, de har erfaring.  

Når skal jeg si opp mitt nåværende abonnement?
Angående det å si opp nåværende abonnement/leverandør er dette noe dere må gjøre selv, men vi vil be dere avvente med å si opp inntil dere har nærmere informasjon om tidspunkt for hjemmeinstallasjon/oppkobling fra Istad Fiber/montør. Dette for å unngå at dere blir stående uten internett/TV.