Bestilling
Vedtatt
Planlegging
Utbygging
Fiberarbeid
Oppkobling
Fiberkunde
Den fysiske installasjonen i din bolig vil bli foretatt. Vi kontakter deg i forkant for å avtale tidspunkt.

Tornes

Fase 6 Oppkobling
illustrasjon_4.jpg Estimert levering: 4. kvartal 2019 / 1.kvartal 2020

Siste fra fremdriftsloggen

04.02.2020 - Fremdrift per februar 2020!

All maskingraving i området er nå fullført. Det gjenstår noe håndgraving frem til husvegg, dette arbeidet pågår så langt været tillater det. 

Vi har fortsatt noe gjenstående fiberarbeid i Vollavegen og Hamnesvegen, dette håper vi på å bli ferdig med i løpet av februar. 

I Lerkevegen har vi oppdaget feil på fiberrør i strømkabel til enkelte kunder. Vi jobber med å løse dette. 


12.12.2019 - God Jul!

Det nærmer seg juleferie men vi har ikke gått helt i feriemodus enda. Det meste av fiberarbeid i området Tornes er nå ferdig og oppkoblinger/hjemmeinstallasjoner pågår for fullt.

Vi har noe gjenstående fiberarbeid i Vollavegen og Hamnesvegen, dette håper vi på å bli ferdig med i år sånn at vi kan komme i gang med oppkoblingsarbeidet/hjemmeinstallasjoner her på nyåret. 

I Lerkevegen har vi oppdaget feil på fiberrør i strømkabel til enkelte kunder. For å rette dette må vi utføre noe mindre gravearbeid før oppkobling/hjemmeinstallasjon kan utføres. Gravearbeidet her vil ikke kunne utføres før på nyåret, men vi håper å komme i gang med gravearbeidet så snart værforholdene tillater det. 

Våre montører fra OneCo (tidligere Relacom) vil ta direkte kontakt og avtale tidspunkt for hjemmeinstallasjon så snart alt er klart på din adresse. Lurer du på noe vedrørende hjemmeinstallasjon anbefaler vi deg å ta en titt på forrige statusoppdatering fra 5. november. 

I mellomtiden vil vi ønske dere alle en riktig god jul og et godt nytt år! :)

 

05.11.2019 - Oppkoblingsarbeidet i full gang!

Alt gravearbeid er nå fullført. Neste steg er fiberarbeid og vi er allerede godt i gang med dette arbeidet. Fiberarbeid vil si at vi skal blåse fiber i alle nedlagte rør samt skjøte all fiber. Dette arbeidet vil pågå fremover og ta noe tid. Samtidig er vi også godt i gang med hjemmeinstallasjoner/oppkoblinger i deler av området. 

Så snart alt er klart for oppkobling/hjemmeinstallasjon på din adresse vil våre montører fra Relacom/OneCo ta kontakt direkte for å avtale tidspunkt for oppkobling/hjemmeinstallasjon. 

Hva inngår i hjemmeinstallasjonen?
I installasjonen inngår all montering frem til hjemmesentralen og oppkobling av en (1) stk TV-dekoder. Er det behov for å legge opp flere punkt i huset, kan dette bestilles direkte av montøren, men dekkes ikke av avtalen med Istad Fiber AS. Ekstra TV-dekoder kan bestilles med montør, eller ved å kontakte kundeservice på tlf. 71 21 35 00.

Plassering av hjemmesentral 
Vår hjemmesentral fungerer som modem/ruter/trådløst aksesspunkt. For best mulig trådløs dekning bør hjemmesentralen plasseres sentralt i huset, med fri sikt i rommet og litt unna annen elektronikk og metallgjenstander. 

Plassering av hjemmesentralen avtaler du med montøren når han kommer hjem til deg. Spør gjerne montøren om råd dersom du er usikker, de har erfaring.  

Når skal jeg si opp mitt nåværende abonnement?
Angående det å si opp nåværende abonnement/leverandør er dette noe dere må gjøre selv, men vi vil be dere avvente med å si opp inntil dere har nærmere informasjon om tidspunkt for hjemmeinstallasjon/oppkobling fra Istad Fiber/montør. Dette for å unngå at dere blir stående uten internett/TV.

Vi vil gjerne oppfordre dere til å ta en titt her for å bli bedre kjent med Altibox og de ulike løsningene du kan få tilgang til når vi etterhvert får installert Altibox hjemme hos deg. Altibox lanserte for en tid tilbake bl.a ny TV-løsning, her finner du alle funksjoner som programarkiv, start forfra etc. Det er bare å glede seg :)

 

Slik gjør du egeninnsats